onsdag 26 februari 2014

Silvergrejs flyttar!

Detta är ett gammalt inlägg. Silvergrejs har inte längre någon fysisk butik. Välkommen att lägga din beställning via vår webbshop, silvergrejs.se

I början av nästa vecka flyttar vi till en ny lokal. "Sjukstugan" där vi håller till just nu är såld och ska rivas för att ge plats för bostäder. På andra sidan vägen har de redan börjat riva det gamla värmeverket. Jag fick besked om flytten strax före jul, och det exakta datumet för flytt bestämdes igår.

Flyttlasset går inte speciellt långt. 300 meter bort ligger den nya lokalen, i det gamla kanslihuset för F18. Så som mitt hyreskontrakt ser ut var hyresvärden skyldig att ordna en annan likvärdig lokal och bekosta flytten. Den nya lokalen består av två rum och är några kvadratmeter större än den gamla.

Lördagens pärljunta blir den sista i den här lokalen. På söndag packar vi ihop. Flyttfirman har levererat en trave flyttkartonger, som ligger och väntar i korridoren. Jag är glad att jag slipper bära sakerna själv, för varken sjukstugan eller kanslihuset har någon hiss och båda lokalerna ligger en trappa upp.

På grund av flytten och senare Bead Lover's Meet i Lund blir det inga pärljuntor i mars. Jag ska försöka få ordning så snabbt som möjligt i nya lokalen så att orderpackningen kommer igång fort. 

Eftersom sjukstugan kommer att rivas passade jag på att ta några foton. En sista rundtur på plan två, där jag hållit till sedan november 2012.

Korridoren

"Tekök" står det i planritningen

Toaklotter

Utanför toaletten
Originaldetaljer



1 kommentar:

  1. Jag kommer att sakna klottret på toan...
    "Härtill är jag nödd och tvungen." Brasklappen. :)

    SvaraRadera